Mandag til Fredag 7:00-17:00

KIROPRAKTIK

Kiropraktorerne i Valby, København

En del af det danske sundhedsvæsen

Kiropraktorerne opnåede i 1992 autorisation af Sundhedsstyrelsen og er i dag en fuld integreret del af det danske sundhedsvæsen.

Kiropraktorerne beskæftiger sig med undersøgelse, diagnose, forebyggelse og behandling af smertetilstande og nedsat funktion i muskler, knogler og led. Dette gøres ved udførelse af manuelle behandlings-teknikker, herunder kiropraktisk behandling, behandling af muskler og sener, øvelsesinstruktion samt information og rådgivning til patienten.

Universitetsuddannet

En kiropraktor uddannes i fællesskab med lægerne ved Syddansk Universitet og kan derfor selvstændigt udrede og behandle patienter med smerter i muskler, led og knogler. Uddannelsen er 5-årig og efterfølges af en 1-årig turnusperiode. Der kræves derfor ikke henvisning fra egen læge og der ydes tilskud fra den offentlige sygesikring og fra sygeforsikringen Danmark.

En detaljeret behandlingsplan

Kiropraktoren indleder konsultationen med at optage patientens sygehistorie, som det kendes fra egen læge. Herefter foretages en grundig undersøgelse af patienten evt. suppleret med en røntgen- eller ultralydsundersøgelse. På denne baggrund stilles en diagnose, dvs. en beskrivelse af hvad patienten præcis fejler. I de tilfælde hvor det skønnes relevant sørger vi for videre udredning via egen læge. Til slut lægges en detaljeret behandlingsplan for patienten. Alt dette tilbydes ved første besøg på klinikken i Valby.

Kiropraktorerne samarbejder med den praktiserende læge og speciallæger og der henvises til egen læge hvis det skønnes begrundet. Der samarbejdes ligeledes med massører, fysioterapeuter og akupunktører.

Mere om uddannelsen: https://www.danskkiropraktorforening.dk/om-os/uddannelse/

Fra sundhed.dk: https://www.sundhed.dk/borger/patienthaandbogen/knogler-muskler-og-led/sygdomme/behandling/kiropraktik-hvad-er-det/

Fra: https://www.sundhed.dk/sundhedsfaglig/laegehaandbogen/fysmed-og-rehab/tilstande-og-sygdomme/behandlinger/kiropraktik/

Designed and developed by Crunch